ZSP NR 5 W INOWROCŁAWIU

Idź do spisu treści

Menu główne

Ogólnopolska Kampania „Pozory mylą, dowód nie”

ARCHIWUM > 2011/2012

Ogólnopolska Kampania "Pozory mylą, dowód nie"


     W miesiącach październiku oraz listopadzie 2011r. odbywała się kampania edukacyjna, prowadzona przez Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień w Inowrocławiu we współpracy z Urzędem Miasta Inowrocławia, której głównym celem było ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.
W ramach kampanii wolontariusze z inowrocławskich szkół, w tym uczniowie ZSP    nr 5 w Inowrocławiu z  kl. III "a" w zawodzie technik budownictwa: Daniel  Chojnacki Szymon Kozłowski, Leszek Matyjasik oraz Bartłomiej Skowron, wraz z pracownikami Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień dwukrotnie przeprowadzili badanie pod nazwą  "Tajemniczy klient".
Celem badań nie był faktyczny zakup alkoholu , ale  sprawdzenie, czy sprzedawca sprzeda alkohol mimo podejrzenia, że kupujący jest osobą niepełnoletnią. Kampania miała także zwrócić uwagę sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd kupującego nie zawsze świadczy  jego rzeczywistej pełnoletności.
W ramach kampanii w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr5 w Inowrocławiu  przeprowadzone zostały spotkania dla rodziców uczniów klas: I t, I m/m, podczas których pedagog szkolny poinformował rodziców o skali zjawiska nadużywania alkoholu przez młodzież, formach zapobiegania uzależnieniu oraz celach kampanii "Pozory mylą, dowód nie" i zachęcił zebranych do reagowania w przypadku prób sprzedaży alkoholu osobom nieletnim.


Informacje i zdjęcia z Kampanii:  

http://www.inowroclaw.info.pl/aktualnosci.php?akcja=news&id=15548


 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego