ZSP NR 5 W INOWROCŁAWIU

Idź do spisu treści

Menu główne

Misja Szkoły

O SZKOLE


I. MISJA

Szkoła jako jednostka kształtująca osobowość młodego człowieka, odpowiedzialna za jego przygotowanie do życia we współczesnym społeczeństwie.


Szkoła jako ośrodek integracji zawodowej w regionie, myśli i wiedzy technicznej, skupiający chętnych poszerzenia swoich horyzontów zawodowych.

Szkoła, której wyznacznikiem działania, prowadzącego do sukcesu ucznia i pracownika jest dobre zarządzanie oparte na zaufaniu i wysoka jakość pracy.



II. PRIORYTETY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY


  • Jasno określona wizja przyszłości, sprecyzowane główne kierunki rozwoju, określone wartości fundamentalne.

  • Wiedza, wychowanie, dobro i bezpieczeństwo ucznia nadrzędną wartością.

  • Rozwój partnerstwa, współpraca ze środowiskiem zawodowym i lokalnym.

  • Szkoła zorientowana na klienta ucznia, rodzica, pracodawcę, świadoma ich potrzeb i oczekiwań określonych w drodze analizy i dobrych relacji.

  • Dostosowywanie się do zmiennych warunków i wymagań, podejmowanie działań innowacyjnych, elastyczność w działaniach.

  • Postawienie na efektywność nauczania poprzez dokładną analizę danych i analizę skuteczności działań w oparciu o miarodajne metody.

  • Nieustanne działanie szkoły to doskonalenie   pracy, efektów, bazy materialnej.

  • Zaangażowanie zespołu, w którym każdy ma określony  udział, wkład pracy, zakres odpowiedzialności.




III. GŁÓWNE KIERUNKI ROZWOJU SZKOŁY

  • Działania szkoły zgodne z trendami rozwoju gospodarki  i potrzebami współczesnego społeczeństwa

  • Utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia i wychowania.

  • Dostosowanie stylu zarządzania i pracy do wzmocnienia wizerunku szkoły w środowisku.




IV. GŁÓWNE KIERUNKI DZIAŁANIA
     

  • dostosowanie oferty kształcenia do potrzeb rynku,

  • pełne wykorzystanie i rozwój posiadanych zasobów,

  • pozyskanie środków finansowych na działania pozwalające zmianę wizerunku szkoły poprzez:

- nawiązanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi,
- nawiązanie współpracy i wymiany ze szkołami z innych krajów,
- wykorzystanie funduszy unijnych.

  • zatrudnienie wysoko wykwalifikowanej kadry pedagogicznej,

  • doskonalenie zawodowe nauczycieli zgodne z planem rozwoju szkoły,

  • rzetelna realizacja podstawy programowej i standardów wymagań poprzez efektywny nadzór pedagogiczny,

  • nawiązanie współpracy z uczelniami wyższymi,

  • skuteczne motywowanie uczniów do wysiłku,

  • planowanie wyprzedzające oparte na analizie, określające oczekiwane efekty,

  • prawidłowy obieg informacji,

  • tworzenie klimatu dobrej pracy i współpracy.

  • motywowanie nauczycieli do działań innowacyjnych i wdrażania zmian,

  • pozyskanie rodziców i uczniów do działań na rzecz szkoły.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego