ZSP NR 5 W INOWROCŁAWIU

Idź do spisu treści

Menu główne

II Przegląd Twórczości "Impuls"

ARCHIWUM > 2016/2017


PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI POKOLEŃ W„BUDOWLANCE”

Dnia 7 kwietnia 2017 r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. generała Władysława Sikorskiego w Inowrocławiu odbył się przegląd twórczości pokoleń pod nazwą „Impuls”.

Celem spotkania była integracja osób aktywnych twórczo z różnych pokoleń, a dokładniej uczniów inowrocławskiej „Budowlanki” z seniorami naszego regionu (Słuchacze Uniwersytetu III Wieku, Koło Seniora „Łojewianie, Członkowie „Seniorynki”, Klubu „Przydomek” oraz absolwenci szkoły). Uczestnicy „Impulsu” mieli możliwość zaprezentowania różnorodnych form twórczości w następujących kategoriach: poezja, proza, śpiew, muzyka, rysunek oraz skecz kabaretowy. Wszystkie występy, oprócz dobrego humoru, ciekawych tematów i oryginalnych sposobów realizacji scenicznej, skłaniały do refleksji na temat pasji życiowej i jej roli w życiu człowieka. Szczególnym uznaniem gości cieszyły się następujące występy: skecz kabaretowy grupy „Łojewianie” pod kierunkiem instruktor
pani Aliny Liersz-Gajewskiej, monologi pani Lidii Jagodzińskiej, wiersze pani Ireny Konieczki, poezja pana Jana Junkierta i pani Barbary Stawskiej, „Inowrocławski walc” pani Teresy Poznańskiej oraz piosenki w wykonaniu pani Filomeny Warakomskiej. Uczniowie „Budowlanki” również zaprezentowali swoją twórczość: wiersze o różnorodnej tematyce, fragment opowiadania fantastycznego, kryminał, malarstwo i rysunek oraz piosenki przy dźwiękach gitary. Bardzo ważnym wydarzeniem wieczoru był debiutancki występ szkolnej grypy teatralno-kabaretowej pod nazwą (Nie)poważni na niby. Młodzi artyści zaprezentowali się na bardzo wysokim poziomie i zostali zaproszeni na gościnne występy (23 maja 2017 r.) w Uniwersytecie III wieku Fundacji Ekspert Kujawy.

W „Budowlance” od dwóch lat rozwijana jest idea czerpania inspiracji z wiedzy, doświadczenia i kreatywności osób aktywnych twórczo. Młodzież nie tylko rozwija swoje zainteresowania, doskonali umiejętności i prezentuje osiągnięcia, ale przede wszystkim ma możliwość poznania nowych form twórczości, które mogą być dla niej impulsem do dalszej pracy.


07.04.2017 ML

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego